HR marketing a naše rodinné stříbro

17.10.2016

Není to zas tak dávno, kdy se na nabízené pozice hlásilo hodně rovnocenných kandidátů a bylo z čeho vybírat. Realita je taková, že těch opravdu využitelných je stále méně, a to způsobilo, že role se náhle obrací. Vybírají si prostě oni a lidé z HR je musí umět všemi metodami přesvědčit o tom, že právě jejich firma je tím pravým zaměstnavatelem.

S tím v posledních letech prudce stoupl i význam HR marketingu. Externí a interní komunikace firmy začíná být klíčová pro to, co si o vás potenciální zaměstnanci myslí. Například v retailových řetězcích je obrovská fluktuace, mnohdy způsobená i ztrátou identity jedince v tak velkém soukolí. Podle našich zkušeností to většinou způsobuje nedostatek informací a interní komunikace. Přitom je řada možností jak to řešit, a to od interních webů až po podnikové sociální sítě.

Významná je ale navenek i naše vlastní úroveň komunikace jako reprezentantů podniku. Úroveň inzerátů, neosobních textů e-mailů nebo telefonních hovorů. To je bariéra, kterou si způsobujeme mnohdy sami. Přitom většina úspěšných firem na trhu má svou jedinečnost i určitou firemní kulturu, která by měla být vidět, ale je potlačena opakováním rutinních postupů, které ztrácí efektivitu.

Co s tím? Nebát se najít ve firmě to pravé rodinné stříbro na které jsme zapomněli. Inovovat opět firemní tvář. Snažit se pochopit jak žijí a co hledají lidé, které potřebujeme a prostě se snažit takový být. Jak v oblasti nových technologií, tak v komunikaci. Není to sice lehká cesta, ale na současném trhu vlastně jediná možná. Dobře dělaný HR marketing k tomu vždy pomůže. Výsledkem pak bývá opět kýžený stav, kdy si vybíráte z více kvalitních kandidátů.

Chybí vám šikovný HR marketér, který vás posune dál? Možná máme řešení.