Nehledejme zaměstnance postaru

16.10.2016

Situace na pracovním trhu není růžová. Firmám stále chybí množství profesí, které potřebují obsadit. Nestačí už ani přísliby zaměstnaneckých výhod. Také generace, které přicházejí mají jiné zvyklosti a preference se kterými se u nás zatím pracuje poměrně málo.

Například Generace Y. Tímto termínem dnes už označujeme i lidi narozené mezi lety 1974 až 2000, a je to vlastně první generace, která už na moderních technologiích vyrostla, zatímco ty předchozí se se je teprve učily používat. Tito lidé jsou si trochu podobní i když pocházejí z jiných prostředí a států. A je to přesně ta důležitá generace pro rozvoj každého podniku, který je jen trochu inovativní. Náborová klišé na ní ale příliš nefungují.

Co se s tím dá dělat? Nedělat nábor postaru. Pracovní portály mají své limity a mnohdy přes ně ty správné lidi neoslovíte. Moderní metody HR marketingu přinášejí propracované postupy pro komunikaci na sociálních sítích a v odborných f'orech a postupy, jak protlačit informace internetem k těm správným lidem. To je ovšem jen pomyslná špička ledovce a rychlé řešení.

Z hlediska HR firem jsou  důležité 3 věci:

  • pochopit specifiku vlastní firmy a její identitu - a využít jí v náborové komunikaci
  • pochopit preference a způsob myšlení potenciálních zaměstnanců
  • najít odpovídající jazyk, jak tyto skutečnosti a jakými kanály sdělovat

Moderní nábor je díky HR marketingu podstatně cílenější. Mnohdy stačí pár společných sezení s někým, kdo netrpí profesní slepotou, která je častou nemocí z rutinních procesů. Tak se rodí řešení, která nás posouvají dál.

Chybí vám šikovný HR marketér, který vás posune dál? Možná máme řešení.