Nehledejme zaměstnance postaru

Situace na pracovním trhu není růžová. Firmám stále chybí množství profesí, které potřebují obsadit. Nestačí už ani přísliby zaměstnaneckých výhod. Také generace, které přicházejí mají jiné zvyklosti a preference se kterými se u nás zatím pracuje poměrně málo.

Například Generace Y. Tímto termínem dnes už označujeme i lidi narozené mezi lety 1974 až 2000, a je to vlastně první generace, která už na moderních technologiích vyrostla, zatímco ty předchozí se se je teprve učily používat. Tito lidé jsou si trochu podobní i když pocházejí z jiných prostředí a států. A je to přesně ta důležitá generace pro rozvoj každého podniku, který je jen trochu inovativní. Náborová klišé na ní ale příliš nefungují.

Co se s tím dá dělat? Nedělat nábor postaru. Pracovní portály mají své limity a mnohdy přes ně ty správné lidi neoslovíte. Moderní metody HR marketingu přinášejí propracované postupy pro komunikaci na sociálních sítích a v odborných f'orech a postupy, jak protlačit informace internetem k těm správným lidem. To je ovšem jen pomyslná špička ledovce a rychlé řešení.

Z hlediska HR firem jsou  důležité 3 věci:

  • pochopit specifiku vlastní firmy a její identitu - a využít jí v náborové komunikaci
  • pochopit preference a způsob myšlení potenciálních zaměstnanců
  • najít odpovídající jazyk, jak tyto skutečnosti a jakými kanály sdělovat

Moderní nábor je díky HR marketingu podstatně cílenější. Mnohdy stačí pár společných sezení s někým, kdo netrpí profesní slepotou, která je častou nemocí z rutinních procesů. Tak se rodí řešení, která nás posouvají dál.

Chybí vám šikovný HR marketér, který vás posune dál? Možná máme řešení.