Digitální a papírový náborový leták

Nedávno mě zaujaly dvě opravdu kreativní náborové kampaně. Nemají zas tolik společného, snad jen ten zmíněný leták, jeden opravdu digitální, dokonce vložený do počítačové hry a druhý papírový vložený, no prostě do krabice. Ale pojďme se na ně podívat postupně.

Dánská společnost Uncle Gray si skvěle poradila s náborem žádaných a samozřejmě nedostatkových front end developerů. Protože si velmi dobře uvědomovali, kdo je jejich ideální kandidát a jaké má zvyklosti, dohodli si sponzoring s předními hráči online hry Fortress 2.

Tito hráči  se pak stali ambasadory společnosti a zastupovali jí přímo ve hře,  kde distribuovali plakáty a náborovou URL. Během týdne Uncle Grey měl více než 50 žadatelů a našel svého ideálního kandidáta.

A teď tedy ten opravdu papírový a stoprocentně offlinový nápad. Zrodil se ve švédské společnosti IKEA. Takže pokud pokud byste chtěli, aby váš náborový proces běžel jako virál zdarma, můžete se inspirovat.

Švédský prodejce totiž skryl kariérní nabídky s popisy práce uvnitř každého balení nábytku, které prodává. Náklady na kampaň byly proto téměř nulové - zákazníci si doslova doručovali kariérní  informace sami sobě. Výsledkem bylo 4285 žádostí o zaměstnání a 280 nových zaměstnanců.

Jednoduché a přitom tak účinné!