Nový social recruitment projekt

Nedostatek řidičů a pracovníků v průmyslu nás donutil, zamyslet se nad skutečnými možnostmi social recruitingu u nás. Pro našeho klienta společnost JIPOCAR, která provozuje logistické centrum a mezinárodní kamionovou dopravu, jsme vytvořili nové kariérní stránky na které jsme navázali aktuální možnosti, které poskytuje Facebook, a také jsme propojili několik platforem marketingové automatizace. Principem projektu bylo vytvořit pro každou volnou pozici samostatnou landing page a tu postovat do relevantních skupin na sociálních sítích a podpořit propagací. U kariérní Facebook page jsme ale použili nejen propagaci postů jednotlivých pozic, ale i možnost vytvoření samostatné karty s nabídkou práce. Ta díky aplikaci zobrazuje nabídky z kariérního webu i s možností vyplnění formuláře. Uživatel tak nemusí Facebook vůbec opustit a může celý kariérní web prozkoumat přímo z Facebook page. Tím jsme šli trochu naproti trendu, který považuje Facebook za ekosystém, který někteří uživatelé neradi opouštějí.

Cílové publikum jsme rozdělili na čtyři cílové skupiny. ˇRdiči, dělnické profese, střední management, studenty a další občasné brigádníky. Kromě vlastního náboru na volné pozice, jsme si dali za cíl budovat novou databázi flexibilních lidí, kteří jsou ochotni občasně vypomáhat v provozu. Komunikaci "jobů" jsme podpořili fotografiemi z firemního kalendáře, které jí dodaly osobitější styl a větší šanci na sdílení na sociálních sítích.

Výsledky příjemně překvapiliy. Již po týdnu provozu jsme u nového kariérního webu měli přes 12k zobrazení, dosah Facebooku page přesáhl hranici 70k a na každou pozici jsme získali průměrně 10 nových žádostí. Jak je vidět, online projekty zaměřené čistě na tzv.pasivní kandidáty, kteří o nové práci začnou uvažovat až po HR marketingovém impulzu, mají budoucnost.

Kariérní web je ke shlédnutí zde.